BACALLÀ

 




Aquesta darrera sessió la vam dedicar a les presentacions orals que feiem per parelles. La intenció de les presentacions es que tan el professorat com els alumnes puguessin estar atents a la nostre manera de comunicar i com projectavem la veu. Prendre consicencia dels moviments que feiem i com ens expressavem, per aixo mateix ens van grabar en video per al finalitzar la sessió poder-nos mirar i observar com ens desenvolupavem en públic.

Penso que es molt bon exercici per posar-nos a prova i analitzar la nostre manera de comunicar en gran grup, però al mateix temps d'ha de dir que al ser consient de que tots estan analitzant la teva veu i moviments produeix encara més nervis de intentar dissimular el nerviosisme de cara al públic.

Les exposicions doncs, tractaven o bé sobre com presentar un taller de cuina o de com fer de guia sobre alguna comarca de Catalunya. Les vam preparar en funció d'un text que ens van presentar en cada grup un de diferent. En el meu cas em va tocar parlar del bacallà, juntament amb la meva companya Ainhoa Ferrer. Ella es va encarregar de fer la introducció i jo vaig continuar exposant algunes caracteristiques i per finalitzar una recepta de bacallà al forn.

S'ha de comentar que em considero una persona a la que li agrada molt comunicar-se amb les persones, però una de les coses que em van dir a tenir en compte a millorar, es reduir una mica aquesta ''energia'' que tinc al expressar-me. Ja que de per si sóc una persona prou euforica al parlar, però davant d'un públic i a més si than d'escoltar per una estona seguida, s'ha de treballar aquest tema de relaxar-se i anar fent més pas a pas.

Pero en general n'extrec una bona experiència ja que cada vegada som més a prop de fer-ho millor i anar aprenent constanment. Al final l'aprenentatge és al llarg de tota la vida, per anar bé mai parem d'aprendre i aquestes crítiques constructives són les que ens fan millorar dia a dia, són molt útils i eficients per aquest aprenentatge constant. I la veritat es que si es fa constructivament amb la finalitat de millorar, no em sap gens greu que m'ho facin saber, i ho encar-ho de la millor manera per tal de transformar-ho amb un aprenentatge útil de cara al futur pròxim.

Per finalitzar, m'agradaria expressar les sensacions i emocions que vaig sentir un cop em trobavava a sobre de ''l'escenari'' preparada per exposar. Jo de per si, em considero una persona força moguda i nerviosa, aixi que com es d'esperar em sentia força nerviosa, però és arrencar la presentació i em sento força fluida. Si que es cert que hi han punts puntuals de la xerrada, que putser em sento molt conscient del que estic fent i m'entren els nervis puntuals unaltre cop, però a mesura que deixo avançar la presentació sento que avança sola i es quan ho començo a disfrutar. Sóc una persona que em considero que no m'agrada massa ser el centre d'atenció, però que quan em sento segura ho gaudeixo molt.









Comentarios

Entradas populares de este blog

Quarta sessió: La respiració

Exercici setmanal